ЗНАЧЕННЯ ПОВІТРЯНОГО ТРАНСПОРТУ ТА ЕКОНОМІЧНИЙ ЕФЕКТ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ МІЖНАРОДНИХ ПОВІТРЯНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ

Є О Шевчук

Abstract


Повітряний транспорт щодня перевозить більше 8 млн. пасажирів по всьому світу. Послугами авіакомпаній з кожним днем користуються все більше пасажирів, сприяючи таким чином створенню нових робочих місць як у власне авіаційній, так і в суміжних галузях. Позитивні економічні і соціальні ефекти авіаційної галузі прямо пропорційно залежать від об’єму пасажиропотоку. Та незважаючи на це, розвиток повітряного транспорту часто стримується широкою мережею двосторонніх міжурядових угод про повітряне сполучення, які, як правило, містять низку обмежень з метою захисту внутрішнього ринку від іноземної конкуренції. У статті досліджується значення авіаційної галузі для світової економіки та розглядається механізм міжнародного регулювання повітряних перевезень. Особлива увага приділяється ефективності двосторонніх міжурядових угод про повітряне сполучення як основного інструмента регулювання повітряних перевезень. Аналізуються переваги та недоліки лібералізації повітряного транспорту.

Ключові слова: міжнародні повітряні перевезення, авіація, двосторонні угоди про повітряне сполучення, «свободи повітря», лібералізація.

 

The world’s airlines carry over 8 million passengers daily. Air transport services are getting more and more popular all over the world. Aviation is an important part of the globalized world economy, facilitating the growth of international trade, tourism and international investment, and generating employment not only in the aviation sector but also in other industries.  As passenger traffic grows, positive economic and social impacts of aviation increase. However, international aviation today is governed by a complex web of bilateral air service agreements, which usually contain different restrictions aimed to protect domestic market from foreign competition. The article researches into the role of aviation and its benefits for the world economy. The mechanisms of international regulation of air transport are examined. Special attention is paid to the efficiency of bilateral air service agreements as a main instrument of international air transport regulation. The article provides a brief analysis of advantages and disadvantages of international air transport liberalization.

Key words: international air service, aviation, bilateral air service agreements (BASA), bilateral air transport agreements (BATA), freedoms of the air, commercial freedoms, liberalization.

 

Воздушный транспорт ежедневно перевозит более 8 млн. пассажиров по всему миру. Услугами авиакомпаний с каждым днем пользуются все больше пассажиров, способствуя таким образом созданию новых рабочих мест как в собственно авиационной, так и в смежных отраслях. Положительные экономические и социальные эффекты авиационной отрасли прямо пропорционально зависят от объема пассажиропотока. Но несмотря на это, развитие воздушного транспорта часто сдерживается широкой сетью двусторонних межправительственных соглашений о воздушном сообщении, которые, как правило, содержат ряд ограничений в целях защиты внутреннего рынка от иностранной конкуренции. В статье исследуется значение авиационной отрасли для мировой экономики и рассматривается механизм международного регулирования воздушных перевозок. Особое внимание уделяется эффективности двусторонних межправительственных соглашений о воздушном сообщении как основного инструмента регулирования воздушных перевозок. Анализируются преимущества и недостатки либерализации воздушного транспорта.

Ключевые слова: международные воздушные перевозки, авиация, двусторонние соглашения о воздушном сообщении, «свободы воздушного пространства», либерализация.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.